Musik zu machen ist ... unbeschreiblich. Und unser Hobby. Wir lieben Musik. Da wir aber noch "richtige" jobs haben, widmen wir unser Musik nicht soviel Zeit, wie man für ein professionelles Ergebnis braucht. Das bedeutet, dass die Aufnahmen, die Ihr hier hören könnt, weder von der Aufnahmetechnik noch von unserer Spieltechnik dem nahe kommt, was man so im Radio geboten bekommt. Es bedeutet aber auch, dass hier nichts um Eure Aufmerksamkeit heischt.
Alles was es hier zu hören gibt, ist so weil wir es um seiner selbst willen für gut halten - und weil es uns so Spaß macht. Der Krieg um die höchste Lautstärke hat in der Pop-Musik jegliche Dynamik ausgelöscht. Das gibt es hier nicht. 42 Wiederholungen des Refrains - wozu? Immergleiche Arrangements (also ein wiedererkennbarer und damit wiederverkäuflicher Sound) langweilen uns. Wenn Ihr überhaupt etwas mit unserer Musik anfangen könnt, dann vielleicht nicht mit dem ersten hören. Wenn es Euch tatsächlich gefällt, würden wir uns freuen, davon zu hören.

Songs von Martin Biene und Matthias Bauland sind unter einer Creative Commons-Lizenz lizensiert, die das Kopieren und verbreiten der Songs unter bestimmten Bedingungen erlaubt. Die Songs dürfen aber nicht komerziell vetrieben oder modifiziert werden.
Songs von Jürgen Schleef und Thorsten Roggendorf sind unter einer Creative Commons-Lizenz lizenziert, die keine Nutzungseinschränkungen vorsieht, solange die Lizenzbedingungen und Autorenschaft erhalten bleiben.
Sollte jemand tatsächlich Songs von uns re-mixen wollen, stelle ich gerne die Rohdaten zur Verfügung. Die Tracks liegen im wav Format vor, die Mixes wurden mit ardour gemacht. Das gilt für meine Beiträge und wahrscheinlich für Jürgens. Martin hat Angst, dass jemand mit seinen Schöpfungen Geld verdienen könnte. Vielleicht lässt er ja mit sich reden.
Für alle Songs gilt, dass bei Weitergabe die vollen Credits wie auf den einzelnen Song-Seiten angegeben, zu erhalten sind (das gilt natürlich nur für verwendete Elemente. Bei re-mixes müssen für nicht verwendte Spuren keine Credits erhalten bleiben, sofern der Inhalt der Spuren nicht nachgespielt wird).
Unsere Musik ist hier im Ogg Format kodiert. Ogg ist MP3 technisch leicht überlegen, aber vor allem ist es frei, so wie zumindest mein (Thorstens) Beitrag zu unserer Musik frei ist. Auf Gnu/Linux ist Ogg verbreiteter als MP3, auf Windows kann man es z.B. mit XMplay abspielen.
Oh yeah
Here we go now
We make such good vibrations
Let the music take control
Make some noise and let's have fun tonight
Here we go - here we go
Feel the groove
Here we go - here we go
Everybody's gotta move
Here we go - here we go
One more time
Here we go - here we go
And you gotta feel so fine
instrumental
So come on and shake it out
Come on and shake it out
Let us entertain you yeah
Discover some new and already known
In the style of ourselves just for you
refrain
textMatthias Bauland
musikriVe
bassAlois Berkle
drumsMatthias Bauland
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
vox 2Martin Biene
voxThorsten Roggendorf
Extinction means the end
Extinction means the end
In a biological sense
Extinction means the end
Of a form of life
Of a form of life
Extinction means the end
Of a form of life
It is difficult for us to imagine
Things become extinct
It is difficult for us to imagine
Things become extinct
instrumental
refrain
Extinction's not the end
Extinction's not the end
In a philosophical sense
Extinction's not the end
Of any living kind
Of any living kind
Remember there's no real end
Anyway
It is difficult for us to imagine
Things become extinct
Might be better to imagine
Birth's so near to end
instrumental
Birth's so near to end
Birth's so near to end ...
textMartin Biene
musikMartin Biene
bassAlois Berkle
drumsMatthias Bauland
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
vox 2Martin Biene
voxThorsten Roggendorf
Raptors have extreme intelligence
More than dolphins, whales or human race
Come to an understanding
With the sounds they scream out aloud
So be scared of that insidous predator
Moves like a bird lightly bobbing his
Stare at him, he stares right back
That's just, when the attack comes
Not from the front, but from the side
From the other two raptors, you didn't know were there
Velociraptor pack hunter
Using coordinate attack patterns
Velociraptor pack hunter
And he's out in force today
Force today
Rap pack's greedy for some human blood
Here they come, running very fast
Now your chosen as the victim
Without mercy, they'll hunt you down
You can run, but you cannot hide
refrain
Imagine, you are crawling
Through the undergrowth
Of an unknown jungle
And you know, there is something
Out there
They slash you with a big claw
Like a razor on the middle toe
Don't bother to bite your juggular like lion
Maybe cross the belly, spilling your intestines
Fact: You're alive, when they start eating you
refrain
textMatthias Bauland
musikriVe
bassAlois Berkle
drumsMatthias Bauland
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
percussionMatthias Bauland
voxThorsten Roggendorf
You walked around the shop as the first high heeled wonder
Moving your trolly like a proud mother's pram
Appearance informal - crazy everyday life style
But is there anything behind
Anything?
So Come on - Show your real face
Come on - You're not shy
Come on - Show your real face
Come on - Just for a try
Were together for short time, was a sudden passion
Didn't talk about future, enjoying every day
Somehow I got to know your crazy easy way lifestyle
But is there anything behind?
Anything?
instrumental
refrain
Time went by you moved away picked up a guy in a strange city
You always disliked commitments, but now you're bound
Duties seem to fulfill you - average happy housewife style
But is there still anything behind
Anything?
Come on - You know your real face
Come on - Never been shy
Come on - Show your real face
Come on - Life's no lie
textMartin Biene
musikMartin Biene
bassAlois Berkle
drumsMatthias Bauland
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
vox 2Martin Biene
voxThorsten Roggendorf
Business leaders, private citizens,
Policy makers, opinion leaders,
Educaters, members of the media
Don't take care
Alcovy river swamp in Georgia
Bottom land, forrested wetland
Provide habitat for wildlife
Provide habitat for wildlife
Alcovy river swamp in Georgia
An ecosystem forrested wetland
Value for water pollution control
Value for water pollution control
Plants convert the suns energy to material
Alcovy river swamp in Georgia
Abundance of food and shelter
Nesting areas for all kind wildlife
Nesting areas for all kind wildlife
Business leaders, private citizens,
Policy makers, opinion leaders,
Educaters, members of the media
Don't take care
textMartin Biene
musikMartin Biene
bassAlois Berkle
drumsMatthias Bauland
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
saxThorsten Roggendorf
vox 2Martin Biene
voxThorsten Roggendorf
Dizzy city lights
Many people blurred - a giant mass
Sprawling like many fingers
Endless - aimless
Unclear sounds
Music to my ears - try to tell
But find no destination
Shapeless - searching
And I'm here and I'm here
Without task and order
Could I stand beside me
I knew I'd understand
Train of restless thoughts
Where are you going?
You know no stations
Keep your passengers on board, on board
Train of restless thoughts
Where are you going?
Seems you keep pace with destiny with destiny
instrumental
Smells so ugly so sweet
Breathing is hard
Although I don't feel my lungs
Irrefutable? Pleasing
You can taste the air
And loose your weight as it seems
Loose your control
Directions? Meaningless
And I'm here and I'm here
Become part of the mass
Could I stand beside me
I knew what I could do
Train of restless thoughts
Where are you going?
You know no stations
Keep your passengers on board, on board
Train of restless thoughts
Where are you going?
Round in circles timeless in eternity
We are the moving train
No stop at any station
In motion.
textMartin Biene
musikMartin Biene
bassAlois Berkle
drumsMatthias Bauland
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
saxThorsten Roggendorf
vox 2Martin Biene
voxThorsten Roggendorf
Humid evening air Lexington avenue
People dressed occasionally,
For the night's
Entertainment
I just came back from a day's trip
To central Park
Tired and full of impressions
Of the white bear in the little zoo
[repeat]
Then I saw you sitting
On entrance steps of my hotel
Just a glance
The grassy green carpet
And your calm
Your calm awaiting
Humid evening air Lexington avenue
Big limousines
Black and mysterious
Standing at the curb
I paid a short visit
To the little grocery store across the street
Cold orange juice, some fruits,
Chocolate bars, like it sweet
[repeat]
refrain
instrumental
Humid evening air Lexington avenue
Night coming down
Changing
The street life
Went outside, struck down by the heat
My feet know the way
Crossing the street, passing cars and people
Didn't take care of the bag
[repeat]
And you weren't there
You weren't there
You were just
You were just away
You were just away
textMartin Biene
musikMartin Biene
bassAlois Berkle
drumsMatthias Bauland
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
voxMartin Biene
And you're gone
Time hurts when you're gone
Seems one second, hold it tight
Seems like last time, distant night
Keep the secret of the space
For it may destroy truth, keep the place
Seems one moment, and it's gone
Apreciation, I know one
Keep the secret of the space
For it may destroy truth, keep the place
June in haze, june in haze
And you're gone
Time hurts when you're gone
Take it alone
Time hurts when you're gone
Gloomy night hours like years pass by
Gloomy night hours like years pass by
And you're gone
Time hurts when you're gone
Keep the secret
Keep the secret of the space
And you're gone
Time hurts when you're gone
Chilly evening, but you're here
Morning whispers in my ear
Keep the secret of the space
For it may destroy truth, keep the place
June in haze, june in haze
refrain
textMartin Biene
musikMartin Biene
bassAlois Berkle
drumsMatthias Bauland
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
vox 2Martin Biene
voxThorsten Roggendorf
Wind driven rain
Coming from many directions
Wind driven rain
Coming from everywhere
You know no time, you know no places
You've seen a lot, you've seen a lot
Like thunder and rain
Thunder and rain
And it reminds me, of former times
refrain
You wash my thoughts away like nothing
There's nothing that holds you down
Love, thunder, and rain
Thunder and rain
And it reminds me of former times
refrain
You take the earth, the sky for granted
You crossed the sea, the deep gray sea
Like thunder and rain
Thunder and rain
And it reminds me of coming times
Coming times
Coming times ...
instrumental
textMartin Biene
musikMartin Biene
gitMartin Biene
drum programmingThorsten Roggendorf
keyJürgen Schleef
voxThorsten Roggendorf
musikMartin Biene
ashikoThorsten Roggendorf
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
What shall we do
Whith the drunken sailors
What shall we do
Early in the morning
Hurray and up she rises
Hurray and up she rises
Hurray and up she rises
Early in the morning
Take him
Shake him
Try to awake him
Early in the morning
refrain
Put him
In a long boat
Till he gets sober
Early in the morning
refrain
That's what we do
Whith the drunken sailors
That's what we do
Early in the morning
texttraditional
musikriVe, traditional
ashikoThorsten Roggendorf
drumsMartin Biene
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
saxThorsten Roggendorf
shakerMartin Biene
shakerThorsten Roggendorf
voxThorsten Roggendorf
musikJürgen Schleef
ashikoThorsten Roggendorf
drumsMartin Biene
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
key percussionJürgen Schleef
saxThorsten Roggendorf
musikJürgen Schleef
drum programmingThorsten Roggendorf
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
saxThorsten Roggendorf
You got the face you like
You like being admired by others
You got right body shape tall kind of magazine cut
You get the people right away, right away
But personally it's not easy with you
Live and suffer
You like the tough style with people close to you
Live and suffer
And keep my emotions up one minute, down the next
Up one minute, down the next
So cruel
You work successful
Typical career, people write about
You got straight attitudes
Direct way of talking business
You get the people right away, right away
refrain
You've changed a lot since I met you first
You were still looking for the right way
You weren't sure about your appearance
Took up with wrong people right away, right away
But personally it's never been easy with you
Live and suffer
You like the tough style with people close to you
Live and suffer
And force my emotions up one minute, down the next
Up one minute, down the next
textMartin Biene
musikMartin Biene
ashikoThorsten Roggendorf
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
voxMartin Biene
Just a mall
Was late morning
Shopping passion in between
Sitting down at the steps of an oval fountain
Contemplating, stop in time
Children's laughter, children's tunes
Live goes on boy, it's near noon
Holding on at a fountain's round
Contemplating, stop in time
Water mirrors several faces
One is true and you can guess
Is it not at several places
Contemplating, stop in time
Was a minute since I stopped there
Phoney voices, praising goods
Steps in hurry passing by
Grabbed my plastic bags and left
Place and time, place and time
Kept my face, kept my face
textMartin Biene
musikMartin Biene
ashikoThorsten Roggendorf
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
voxThorsten Roggendorf
You're looking for a word
You know it's somewhere in your head
You get nearer
Trying sounds which are similar
Find rhymes
It's like a poetical trip
You grab other words which have nearly
The same meaning
But you're looking for the one word
You're looking a word
Belonging to the past and to you personally
You're looking a word
Belonging to the past and to you personally
You're looking for an image
It is somewhere in the deep
Somewhere in the dark and in the undistinct
Shapeless
You know you're familiar with it
It is there beyond reality
And the forgotton
But you're looking for the one image
You're looking for an image
Belonging to the past and to you personally
You're looking for an image
Belonging to the past and to you personally
You're looking for the outlines of a person
It is somebody far away
But somehow it's part of you as well
You get nearer closing your eyes
And find it's hidden in a place
Hidden in a place
Guarded by watchmen of time
By watchman of of time
Keeping the word which may be the truth, keeping the image
Keeping the word which may be the truth, forebodings of fate
textMartin Biene
musikMartin Biene
ashikoThorsten Roggendorf
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
voxMartin Biene
Love trust forgiveness for eternity
I think I caught you
Red handed with a lie
I can see you're guilty
From that twinkle in your eye
So tell me what you done girl
You better tell me now
What have you become girl
What did you do and how
Don't need no conspiracy theory to make me feel bad
The real world as it actually appears to be
Is sufficently
Mad mad mad
I think I saw you talking
Throwing looks at me
Heads sticking together
Smelling of conspiracy
So tell me what you said girl
You better tell me now
What did you relate girl
What did you say and how
refrain
Trust may be good but control is so much better
You're smelling kind of strange
It's just a vestige in the wind
What's that there on your collar
May be dust or some subtle hint
Now tell me where you've been girl
Did you meet some guy
Why were you so discreet girl
Whom did you meet and why
refrain
You see I read the
Writing on the wall
You have gone much to far
You destroyed it all
So forget about the two of us
That's just history
All your sneaky intrigues
All but deceived me
refrain
But it is not paranoia when they're really after you
textThorsten Roggendorf
musikThorsten Roggendorf
drum programmingThorsten Roggendorf
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
percussionMartin Biene
saxThorsten Roggendorf
sequencer programmingThorsten Roggendorf
voxThorsten Roggendorf
Sascha geizte mit den Worten
überall und allerorten,
konnte hoch im Bogen spucken,
fröhlich mit den Ohren zucken.
Nja nja nja nja ...
Saschas Vater wollt' mit Pferden
reich und wohlbehäbig werden;
viele drehten manche Runde,
zehn Kopeken in der Stunde.
refrain
Sascha liebte nur Geflügel,
Rosse hielt er streng am Zügel,
tät sie striegeln oder zwacken
an den beiden Hinterbacken.
refrain
Und die kleinen Pferde haben
Sascha, diesen Riesenknaben,
irgendwo herumgebissen
und die Hose ihm zerrissen.
refrain
texttraditional
musikriVe, traditional
drumsAnke Bibusch
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
voxThorsten Roggendorf
By yon bonnie banks
and by yon bonnie braes,
Where the sun shines bright
on Loch Lomond.
Where me and my true love
were ever wont to gae,
On the bonnie, bonnie banks
of Loch Lomond.
Oh ye'll take the high road and I'll take the low road,
And I'll be in Scotland afore ye;
But me and my true love will never meet again
On the bonnie, bonnie banks of Loch Lomond.
'Twas then that we parted in yon shady glen,
On the steep, steep side of Ben Lomond,
Where in deep purple hue the Hieland hills we view,
And the moon comin' out in the gloamin'.
refrain
The wee birdies sing and the wild flowers spring,
And in sunshine the waters are sleeping;
But the broken heart will ken nae second spring again,
Tho' the waeful may cease frae their greeting.
texttraditional
musikriVe, traditional
drumsAnke Bibusch
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
voxThorsten Roggendorf
Extinction means the end
Extinction means the end
In a biological sense
Extinction means the end
Of a form of life
Of a form of life
Extinction means the end
Of a form of life
It is difficult for us to imagine
Things become extinct
It is difficult for us to imagine
Things become extinct
instrumental
refrain
Extinction's not the end
Extinction's not the end
In a philosophical sense
Extinction's not the end
Of any living kind
Of any living kind
Remember there's no real end
Anyway
It is difficult for us to imagine
Things become extinct
Might be better to imagine
Birth's so near to end
instrumental
Birth's so near to end
Birth's so near to end ...
textMartin Biene
musikMartin Biene
drumsAnke Bibusch
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
percussionThorsten Roggendorf
vox 2Martin Biene
voxThorsten Roggendorf
Die Gedanken sind frei
wer kann sie erraten?
Sie fliehen vorbei
wie nächtliche Schatten.
Kein Mensch kann sie wissen,
kein Jäger erschießen
mit Pulver und Blei:
Die Gedanken sind frei!
Ich denke, was ich will
und was mich beglücket,
doch alles in der Still’
und wie es sich schicket.
Mein Wunsch und Begehren
kann niemand verwehren,
es bleibet dabei:
Die Gedanken sind frei!
Und sperrt man mich ein
im finsteren Kerker,
das alles sind rein
vergebliche Werke.
Denn meine Gedanken
zerreißen die Schranken
und Mauern entzwei:
Die Gedanken sind frei!
Drum will ich auf immer
den Sorgen entsagen
und will mich auch nimmer
mit Grillen mehr plagen.
Man kann ja im Herzen
stets lachen und scherzen
und denken dabei:
Die Gedanken sind frei!
texttraditional
musikriVe, traditional
drumsAnke Bibusch
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
voxThorsten Roggendorf
Hejo, spann den Wagen an.
Seht der Wind treibt Regen übers Land.
Hol die gold'nen Garben, hol die gold'nen Garben!
texttraditional
musikriVe, traditional
drumsAnke Bibusch
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
percussionThorsten Roggendorf
voxThorsten Roggendorf
What shall we do
Whith the drunken sailors
What shall we do
Early in the morning
Hurray and up she rises
Hurray and up she rises
Hurray and up she rises
Early in the morning
Take him
Shake him
Try to awake him
Early in the morning
refrain
Put him
In a long boat
Till he gets sober
Early in the morning
refrain
That's what we do
Whith the drunken sailors
That's what we do
Early in the morning
texttraditional
musikriVe, traditional
drumsAnke Bibusch
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
saxThorsten Roggendorf
voxThorsten Roggendorf
There is a house in New Orleans,
They call the Rising Sun.
It's been the ruin of many poor boy,
And me, O Lord, I'm one.
My mother she's a tailor;
She sold those new blue jeans.
My sweetheart, he's a drunkard, Lord,
Drinks down in New Orleans.
The only thing a drunkard needs,
Is a suitcase and a trunk.
The only time he's been satisfied,
Is when he's all a drunk.
Go tell my baby sister
Never do like I have done
To shun that house in New Orleans
They call the Rising Sun.
Got one foot on the platform,
And the other one on the train.
I'm going back to New Orleans,
To wear that ball and chain.
Going back to New Orleans,
My race is almost run.
Going back to spend the rest of my life,
Beneath that Rising Sun.
texttraditional
musikriVe, traditional
drumsAnke Bibusch
gitMartin Biene
keyJürgen Schleef
saxThorsten Roggendorf
voxThorsten Roggendorf
Anke ist Trommlerin aus Leidenschaft. Sie ist am besten, wenn keiner mehr zählt und sie einfach in der Musik mitschwimmen kann. Sie ist erst kurz bei uns, ist aber jetzt schon die, die unsere endlosen Jams strutkuriert und interessant macht. Und wenn ihr gar keiner zuhört, kann er erstaunliches hören.
Jürgen spielt Chameleon. Sein Keyboard kann wie alles mögliche klingen. Er erzeugt Effekte, Klangteppichen und Akkorde. Doch vor allem spielt er immer wieder Melodien die einem nicht so schnell aus dem Ohr gehen ohne dass er dabei in die üblichen platten Hooks der Pop-Musik verfällt. Seine Soli und Fills bilden ein komplexes und doch eingängiges Gegengewicht zur Melodie des Gesangs.
Martin spielt kaum je zweimal das Gleiche. Er probiert immer wieder neue Sounds aus und feilt an seinen Riffs und Soli. Dadurch sind unsere Songs nie fertig und entwickeln sich immer weiter. Dabei schafft er es immer wieder einem Thema neue Facetten zu entlocken. In seinem Spiel erzeugt er immer wieder den besonderen Ausdruck, der Musik erst hörenswert macht. Dabei leidet er nie an der bei Gitarristen verbreiteten Solitis sondern versucht immer, dem Song zu dienen.
Das beginnt schon damit, dass er unseren Songs ihr harmonisches Gerüst gibt. Auch zum Aufbau der Spannungsbögen und Arrangements trägt er entscheidend bei. Die meisten unserer eigenen Songs stammen gar ganz aus seiner Feder.
Sänger sind im Grunde Schauspieler, die ihre Rollen nicht nur (wie im klassischen Drama) in Versen präsentieren sondern singen. Ich versuche, ein Charakterdarsteller zu sein und für jeden Song eine passende Rolle zu finden.
Ich bin auch der einzige Computer-Freak in unserer Band, so fiel mir die Rolle des Technikers fast natürlich zu. Ich kümmere mich um alle technischen Aspekte von der Mikrofonierung bis zum Mastering. Als Sänger habe ich mehr Zeit als die anderen, uns zu zu hören und beim Mixen habe ich die Möglichkeit, meine Vorstellung vom Song um zu setzen. Dadurch beeinflusse ich unsere Arrangements vielleicht etwas mehr, als die anderen.
Ich (Thorsten) hatte schon ein paar Jahre als Saxophonist mit Jürgen und einem Gitarristen/Sänger vor mich hin dilettiert. Das schien aber nirgend wo hin zu führen, auch eine Erweiterung der Besetzung war nicht möglich. Daher sah ich mich zusammen mit Jürgen nach anderen Bands um. Dabei trafen wir auch auf Martin und seine Truppe. Die spielten technisch in ganz anderen Sphären als wir das gewohnt waren.
Nach einigen Drehungen des Personal-Karussels waren Martin und Jürgen übrig, Matze saß an den Drums und Alois spielte den Bass. Ach ja, und ich war jetzt Sänger und steuerte nur noch gelegentlich ein Sax solo bei. In dieser Besetzung brachten wir unsere erste Platte "Po Faced" auf die Beine. Dann verließ uns Alois und Matze wurde leider im Streit gegangen.
Martin, Jürgen und ich wollten erst mal versuchen, zu dritt weiter zu machen. Bass-Linien spielten Martin und Jürgen ein, einen habe ich mal mit einem Seuquencer programmiert (Trust Me). Drums hat Martin gespielt, Jürgen hat etwas Percussion mit dem Keyboard beigesteuert, ich habe eine Ashiko gespielt und Drum Computer programmiert, Martin und ich haben diverse Percussion gespielt. Dazu haben wir nach und nach weitere Linien mit unseren Haupt-Instrumenten eingespielt. Das ganze haben wir im Multi-Track-Verfahren gemacht, das heißt jeder hat immer alleine zu dem gespielt, was bereits aufgenommen war. Am Schluss wurde das ganze dann arrangiert, manches auch verworfen. So ist Thrive entstanden.
Gegen Ende dieses sehr kreativen Prozesses, war bei mir etwas die Luft raus und ich wollte etwas anderes machen. Meine Idee war kleine Auftritte bei privat-Leuten zu machen. Fremdes Publikum mit eigenen (also völlig unbekannten) Songs ran zu kriegen, die auch noch einigermaßen anspruchsvoll arrangiert sind ist ziemlich schwierig. Darum wollte ich mit Songs arbeiten, die jeder kennt - Traditionals und Volklieder, die jeder vom Lagerfeuer kennt. Jürgen und Martin fanden die Idee erstmal nicht völlig abartig, also fingen wir an, Songs zu bearbeiten. Irgendwann merkten wir aber, dass wir live ohne Rythmus-Sektion nicht funktionieren würden. So kam Anke als Drummerin zu uns.
Mit Anke sind wir wieder zu laut fürs Wohnzimmer. Da sind wir heute, mal schauen, wie es weiter geht.
Weiter ging es unter anderem damit, dass Anke sich Edrums zugelegt hat und wir wieder ins Wohnzimmer passen. Wir haben dann auch einen kleinen Auftritt bei Heidi gemacht. Und es war klasse. Das Konzept ist zumindest bei dem Publikum voll aufgegangen. Wir arbeiten weiter an der Neuvertonung diverser Lieder, die wir noch aus unserer Kindeheit kennen. Und endlich kann ich ohne zu überlegen sagen, was wir für Musik machen. Volksmusik :-)
Verantwortlich für diese Seiten ist:
Thorsten Roggendorf
Reinickendorfer Str. 25
33619 Bielefeld
riVe@schrotie.de